Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

The Politics of Vibration

The Politics of Vibration

Boon, Marcus


Éditeur : DUKE UNIVERSITY PRESS
ISBN papier: 9781478018391
Parution : 2022
Code produit : 1456330
Catégorisation : Livres / Sciences humaines / Arts et performances artistiques / Musique

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Livre papier En rupture de stock** Prix membre : 34,15 $
Prix non-membre : 35,95 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.
**Ce produits est en rupture de stock mais sera expédié dès qu'ils sera disponible.




Description

In The Politics of Vibration Marcus Boon explores music as a material practice of vibration. Focusing on the work of three contemporary musicians--Hindustani classical vocalist Pandit Pran Nath, Swedish drone composer and philosopher Catherine Christer Hennix, and Houston-based hip-hop musician DJ Screw--Boon outlines how music constructs a vibrational space of individual and collective transformation. Contributing to a new interdisciplinary field of vibration studies, he understands vibration as a mathematical and a physical concept, as a religious or ontological force, and as a psychological determinant of subjectivity. Boon contends that music, as a shaping of vibration, needs to be recognized as a cosmopolitical practice--in the sense introduced by Isabelle Stengers--in which what music is within a society depends on what kinds of access to vibration are permitted, and to whom. This politics of vibration constitutes the hidden ontology of contemporary music because the organization of vibration shapes individual music scenes as well as the ethical choices that participants in these scenes make about how they want to live in the world.