Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

Frank’s Wing


Éditeur : ECW Press
ISBN numérique ePub: 9781778521263
Parution : 2023
Catégorisation : Livres numériques / Autre / Autre / Autre.

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Numérique ePub
Protection filigrane***
Illimité Prix : 14,99 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.
***Ce produit est protégé en vertu des droits d'auteurs.




Description

“… my relationship with most art living or lost / is the same as yours: we will pass it by?? bemoans the last poem in Jacob McArthur Mooney’s latest collection. Written as a sequence of “ghost ekphrastics?? (poems inspired by works of art that neither the poet nor most living people have ever seen), Frank’s Wing constructs a whole world of lost or destroyed artifacts that have been rearticulated and resurrected, brought back to life by a fictional property baron as a dying gift to Toronto’s Art Gallery of Ontario.

From “decadent?? modern paintings torched by Nazis, to lost films, to never-performed performance art, the abiding premise of the book is that art invites mourning: not because it is mournful, but because it is vast. It taunts the plans of mortals while “a week / of kids’ videos and lip syncs / siphon through the internet each second.?? Bordering ideas about FOMO and mortality are considerations of destruction itself, as the book recalls loss events predicted by both the considered works’ historical contexts and the frailties of their makers. Concerned with consuming art as much as with making it, Frank’s Wing examines the positions made available to the art-consumer: owner, overhearer, interrogator, and potentially, both destroyer and the thing that art destroys.