Coop UQAM | Coopsco

Créer mon profil | Mot de passe oublié?

Magasiner par secteur

Matériel obligatoire et recommandé

Voir les groupes
Devenir membre

Nos partenaires

UQAM
ESG UQAM
Réseau ESG UQAM
Bureau des diplômés
Centre sportif
Citadins
Service de la formation universitaire en région
Université à distance
Société de développement des entreprises culturelles - SODEC
L'institut du tourisme et de l'hotellerie - ITHQ
Pour le rayonnement du livre canadien
Presses de l'Université du Québec
Auteurs UQAM : Campagne permanente de promotion des auteures et auteurs UQAM
Fondation de l'UQAM
Écoles d'été en langues de l'UQAM
Canal savoir
L'économie sociale, j'achète
Millénium Micro



Recherche avancée...

Analog

Hassan, Robert


Éditeur : MIT PRESS
ISBN papier: 9780262544498
Parution : 2023
Code produit : 1444453
Catégorisation : Livres / Génie / Ingénierie générale / Ingénierie générale

Formats disponibles

Format Qté. disp. Prix* Commander
Livre papier En rupture de stock** Prix membre : 20,66 $
Prix non-membre : 22,95 $
x

*Les prix sont en dollars canadien. Taxes et frais de livraison en sus.
**Ce produits est en rupture de stock mais sera expédié dès qu'ils sera disponible.




Description

Why, surrounded by screens and smart devices, we feel a deep connection to the analog-vinyl records, fountain pens, Kodak film, and other nondigital tools. We&re surrounded by screens; our music comes in the form of digital files; we tap words into a notes app. Why do we still crave the "realness" of analog, seeking out vinyl records, fountain pens, cameras with film? In this volume in the MIT Press Essential Knowledge series, Robert Hassan explores our deep connection to analog technology. Our analog urge, he explains, is about what we&ve lost from our technological past, something that&s not there in our digital present. We&re nostalgic for what we remember indistinctly as somehow more real, more human. Surveying some of the major developments of analog technology, Hassan shows us what&s been lost with the digital. Along the way, he discusses the appeal of the 2011 silent, black-and-white Oscar-winning film The Artist; the revival of the non-e-book book; the early mechanical clocks that enforced prayer and worship times; and the programmable loom. He describes the effect of the typewriter on Nietzsche&s productivity, the pivotal invention of the telegraph, and the popularity of the first televisions despite their iffy picture quality. The transition to digital is marked by the downgrading of human participation in the human-technology relationship. We have unwittingly unmoored ourselves, Hassan warns, from the anchors of analog technology and the natural world. Our analog nostalgia is for those ancient aspects of who and what we are.